ایده نورپردازی خانه و فضای مسکونی در سال 2024

دکوراسیون داخلی مانند هر صنعت دیگری هر ساله با تغییراتی همراه است که با ورود به سال جدید ؛ شاهد ترندهای جدیدی نیز هستیم. با نزدیک شدن به سال 2024 تصمیم گرفتیم تا به بررسی ایده نورپردازی فضای مسکونی در سال 2024 بپردازیم و با جدیدترین ترندهای دکوراسیون داخلی و نورپردازی به طور مشخص نورپردازی فضای مسکونی آشنا شویم. در مطالب بعدی حتما ایده های جدید در سال 2024 مربوط به فضاهای دیگر از جمله فضای اداری و تجاری و… را بررسی کرده و مطلبی در این خصوص آماده خواهیم کرد…

با توجه به اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی نکته ای که در سال های اخیر همیشه به عنوان یک اصل در نورپردازی فضای مسکونی مورد توجه قرار گرفته سادگی در طراحی بوده که سال 2024 نیز از این قائده مستثنی نیست و همچنان مینیمال بودن فضا طرفداران خود را دارد از مزایای این سبک طراحی تزیینات حداقلی و خلوت نشان دادن فضای مسکونی است بنابراین در نورپردازی مسکونی نیز باید سادگی را مدنظر قرار دهید. نورپردازی داخلی فضای مسکونی باید طوری طراحی شود که هم بتواند نور محیط را تامین کند و هم مینیمال بودن آن حفظ شود. در ادامه با ایده های نورپردازی فضای مسکونی با انواع چراغ ها که طبق گفته های طراحان داخلی برجسته در سال 2024 بسیار مورد توجه قرار می گیرد ؛ آشنا می شویم.

با توجه به اینکه نورپردازی داخلی یکی از عوامل مهم در ایجاد حس فضایی مطلوب و متناسب با دکوراسیون داخلی است به بررسی ایده هایی که درسال 2024 می تواند به طراحی دکوراسیون مدرن کمک کند ؛ می پردازیم :

ایده نورپردازی چراغ خطی در خانه (سال 2024)

چراغ خطی Linear Light معمولاً در طول دیوار یا سقف نصب می‌شود و نور پراکنده‌ای ایجاد می‌کنند که به فضا شکل و حجم داده و به طراحی زیبا و کارآمد فضای داخلی کمک می کند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. یکی دیگر از راهکارهایی که می توان فضایی زیبا و دلنشین با چراغ خطی خلق کرد ایجاد اثر نور و سایه است. به این ترتیب که با استفاده از چراغ خطی و قراردادن آن در پشت اجسام ، می‌توانید اثر نور و سایه با طرح‌های مختلف را ایجاد کنید. این ایده را می توانید در نورپردازی هتل‌ها، رستوران ها و فضاهای خلاقانه استفاده کنید. اگر نور خطی که ایجاد می کند در داخل پروفیل خطی قرار گیرد زیبایی و انسجام کار دو چندان خواهد و این بستگی به نوع طرح فضایی دارد که در آن چراغ خطی نصب می شود. اگر امکان نصب پروفیل خطی در فضای داخلی وجود نداشت. می توانید از ریسه به در پشت اجسام به عنوان نور مخفی استفاده کنید. ایده دیگر که بسیار در سال 2023 مورد توجه قرار گرفت و یقینا در سال 2024 نیز از این استفاده خواهد شد نصب چراغ خطی در کف فضاهای داخلی است مثلاً در امتداد پله‌ها یا در محوطه‌های عمومی و هتل‌ها، چراغ خطی می‌تواند تمرکز روی مسیرها را تقویت کند و فضایی شگفت‌انگیز ایجاد کند. اینها بخشی از ایده‌های مربوط به چراغ خطی در سال2024  است و ترکیب این ایده ها با خلاقیت معماران می‌تواند نتیجه شگفت انگیزی را خلق کند.

اما چراغ خطی که این روزها بسیار محبوب شده و حتما در سال 2024 شاهد استفاده بیشتری از آن خواهیم بود نصب چراغ خطی منحنی است که به صورت دایره ، بیضی ، کرو (Curve) و … طراحی می شود دلیل اینکه با وجود طرح دار بودن این چراغ ها از واژه چراغ خطی برای آنها استفاده می کنیم این است که در طراحی آن از پروفیل خطی ، دیفیوزر ، ریسه و … استفاده شده است. تا به اینجا چراغ خطی منحنی اکثرا در نورپردازی فضای اداری مورد استفاده قرار می گرفت ولی در سال 2024 جز اولین انتخاب ها برای نورپردازی فضای مسکونی خواهد بود.

ایده نورپردازی فضای مسکونی در سال 2024 - ایده نورپردازی چراغ خطی

ایده نورپردازی چراغ سقفی در فضای مسکونی (سال 2024)

استفاده از چراغ‌ سقفی برای نورپردازی در فضاهای داخلی می‌تواند نتایج بسیار زیبا و جذابی را به همراه داشته باشد. در زیر چند ایده برای نورپردازی با چراغ سقفی توکار را برای شما مطرح می‌کنم:چراغ سقفی به عنوان یک منبع نور مرکزی استفاده می‌شود و با تنظیم شدت نور، حس فضای گرم و دوستانه را به فضا اضافه می کند. در طراحی نورهای جدید اصولا دیگر از یک چراغ سقفی در مرکز سقف استفاده نمی کنند بلکه از چندین چراغ سقفی به صورت پراکنده و در عین حال منظم در یک فضا استفاده می کنند و با اگر فکر می کنید که چراغ سقفی به تنهایی نمیتواند نور محیط را تامین کند بهتر است با چراغ های دیگر ترکیب شده که جلوه ای زیباتر به فضا نیز خواهد داد. به عنوان مثال ترکیب چراغ سقفی و خطی همیشه جز طرح های پرطرفدار معماران بوده یا ترکیب چراغ سقفی با چراغ یا چراغ لینک نیز خالی از لطف نیست. با استفاده از چنین ایده‌هایی می‌توانید از چراغ‌های سقفی برای نورپردازی فضای مسکونی استفاده کنید و بازتاب‌ها و الگوهای جذابی را در فضایتان به وجود آورید.

 

ایده نورپردازی فضای مسکونی در سال 2024 - ایده نورپردازی چراغ سقفی

ایده نورپردازی چراغ مگنت یا چراغ لینک در خانه (سال 2024)

چراغ مگنت به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد از محبوب ترین و در عین حال گرانترین چراغ ها در نورپردازی داخلی به شمار می رود ؛ در چراغ مگنت انواع ماژول های ریلی ، خطی ، لیزر بلید و آویز قابلیت نصب و جابه جایی دارند و این امکان جا به جایی ماژول ها دست معماران داخلی را در طراحی باز گذاشته است بنابراین چراغ مگنت شاید چراغ گرانی باشد اما با نصب آن نه تنها در سال 2024 بلکه در سال های بعد هم می توانید از مدرن بودن آن مطمئن باشید چرا که چراغ مگنت هیچ وقت کهنه نمی شود.

اگر نمیخواهید به اندازه چراغ مگنت هزینه کنید ولی چراغی شبیه به آن در ذهنتان است پیشنهاد ما چراغ لینک است که احتمال می دهیم در سال 2024 جز مهم ترین و پراستفاده ترین چراغ ها باشد ؛ چراغ لینک ظاهری شبیه به چراغ مگنت دارد یعنی زمانی که شما این چراغ را نصب شده روی سقف می بینید فکر می کنید چراغ مگنت است و تشخیص و تفکیک آن با چراغ مگنت کار سختی است. پس به نظر شما چه چیزی باعث کاهش هزینه در این چراغ شده است؟ عدم جابه جایی این چراغ درون پروفیل است یعنی به عبارتی ماژول های چراغ درون پروفیل فیکس شده اند ، تنها فرق این دو چراغ در این است و به همین راحتی با هزینه کمتر می توانید نتیجه تقریبا یکسانی را بگیرید؛ بنابراین با توجه با نیاز و سلیقه خود می توانید بهترین چراغ مگنت و یا چراغ لینک را برای نورپردازی فضای داخلی خود انتخاب کنید…

 

ایده نورپردازی فضای مسکونی در سال 2024 - ایده نورپردازی چراغ لینک یا مگنت

ایده نورپردازی چراغ ریلی در فضای مسکونی (سال 2024)

چراغ ریلی معمولا در ریل‌هایی نصب می‌شوند که به راحتی قابل حرکت و تنظیم هستند و در مکان های مختلف فضای داخلی مثلا بالای کانتر آشپزخانه ، در طرفین یک کتابخانه ، بالای تابلوها و مجسمه ها و اجسام دکوراتیو به عنوان نور اسپات جهت برجسته نشان دادن شی موردنظر استفاده می شوند. استفاده از چراغ‌های ریلی برای نورپردازی می‌تواند به شما کمک کند تا نور را به طور دقیق و قابل تنظیم روی اشیا یا مناطق موردنظر خود هدایت کنید و با تنظیم زاویه و شدت نور ، اثرات مختلفی را در فضا ایجاد کرده و بازتاب‌ها و الگوهای جذابی را در فضایتان به وجود آورید. مثلاً می‌توانید با متمرکز کردن نور چراغ ریلی روی صندلی‌های مخصوص یا روی آثار هنری خاص به آنها جلوه ی ویژه ای خواهید داد

یکی دیگر از ویژگی های چراغ ریلی ؛ نورپردازی زاویه‌دار آن است که به وسیله ی آن می توانید زاویه‌های مختلف نور را ایجاد کرده و به طور عمودی یا مورب بر روی اشیا یا دیوارها هدایت کنید تا الگوها و بازتاب‌های جالبی ایجاد شود.

نتیجه :

در این مطلب سعی شد جمع بندی از نظرات معماران برجسته دنیا در خصوص تغییراتی که در سال 2024 در طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی رخ خواهد داد ؛ داشته باشیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد…

گردآورنده : واحد فنی و طراحی نورپردازی مهندسی روشنایی نورا

جستجو

آخرین مقالات نورا لایتینگ

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.