مزایای خرید چراغ خطی توکار

ازآنجایی‌که نورپردازی نقش مهمی در زیبا دیده شدن محیط  دارد، توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از گذشته تا به امروز، همیشه مورد توجه معماران است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی چراغ‌های مختلفی تولید شده که قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف ساختمان را دارند که باعث به وجود آمدن مناظری زیبا در سازه‌ها می‌شوند. یکی از این تجهیزات که بسیار هم در بین معماران محبوب است ؛ چراغ خطی می باشد

چراغ های خطی در سه مدل مختلف روکار ، توکار و آویز تولید می شوند که در این مطلب به طور اختصاصی به بررسی چراغ‌ خطی توکار می پردازیم. این چراغ ها همان‌گونه که از نامشان پیداست در داخل سقف یا دیوارها قرارمی گیرند و جزئی از سقف به نظرمی رسند… چراغ‌های خطی توکار مستطیل شکل بوده و معمولاً در ساختمان‌های نوسازاستفاده می‌شوند؛ زیرا در این حالت، محل قرارگیری آن‌ها در داخل سقف و دیوارها تعیین‌شده و مشکلی در اجرای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

خرید چراغ خطی توکار

در خرید چراغ خطی توکار باید به نکات مهمی توجه شود. نوع چراغ، یکی از این موارد است. شما باید بر اساس شرایط کف، سقف و دیوارها، نوع چراغ خطی توکار را مشخص کرده و اقدام به خرید نمایید. میزان روشنایی نیز از دیگر نکات مهم در خرید چراغ‌ خطی توکار به شمار می‌رود.

هرکدام از چراغ‌های توکار دارای شدت روشنایی متفاوتی بوده و می‌توانند نورپردازی را با طرحی متفاوت، اجرا کنند و مهم ترین نکته ای که قبل از سفارش چراغ خطی توکار باید به آن توجه کنید ؛ بررسی امکان اجرای آن‌ها است

زیرا در هنگام نصب این نوع چراغ لازم است ؛ حفره‌ای در سقف یا دیوار ایجاد شده تا چراغ داخل آن قرار گیرد. در واقع فقط قسمت روشنایی چراغ قابل مشاهده است و اجزای آن داخل سقف نصب شده است. بر همین اساس توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید چراغ خطی توکار ، این موارد را بررسی کرده و براساس نتایج به‌ دست‌آمده ، چراغ‌ مدنظر خود را خریداری و نصب کنید.

مزایای استفاده از چراغ خطی توکار

با توجه به اینکه سبک معماری ساختمان در سال‌های اخیر به سمت مدرن بودن رفته و به فاکتورهای زیبایی‌شناسی توجه بیشتری می شود ؛ استفاده از انواع چراغ خطی به‌ شدت افزایش یافته است و در بین آنها چراغ خطی محبوبیت ویژه ای دارد که پیمانکاران و صاحبان ساختمان را به استفاده از آن‌ها ترغیب می‌کند. تا اینجا با چراغ خطی آشنا شدیم و در ادامه به توضیح مزایای نوع توکار آن می پردازیم البته تیم نورا در مطلبی جداگانه مقاله ای تحت عنوان چراغ خطی چیست گردآوری کرده است و اگر به آشنایی بیشتر با این نوع چراغ علاقه مندید پیشنهاد میکنیم حتما مطلب مربوطه را مطالعه بفرمایید.

نور یکنواختی که با نصب چراغ خطی توکار در دیوار ، سقف یا کف ایجاد می شود به منظم نشان دادن فضا کمک کرده و دید کافی در محیط ایجاد می‌ کند. پیشنهاد می شود در فضاهایی مانند کف راهروها، دیوار آشپزخانه و حتی دور آینه‌ های روشویی این نوع چراغ ها نصب شوند تا محیط گسترش دید بهتری پیدا کند.

به طوری که استفاده از آنها در بخش‌ های مختلف برای دیدن جزئیات نیز استفاده می‌ شوند. از جمله مزایایی که می توان برای چراغ خطی توکار ذکر کرد عبارت‌اند از : طول عمر بالا ، کاهش هزینه ، انعطاف پذیری بالا نسبت به طرح معماری ، تنوع در رنگبندی چراغ های ال ای دی به عبارتی جدا از رنگ های نچرال ، آفتابی و مهتابی می توان رنگ نور RGB نیز برایشان در نظر گرفت که نسبت به چراغ های قدیمی و لامپ های رشته ای که حرارت بالایی دارند انتخاب بهتری است.

نحوه نصب چراغ خطی توکار

نحوه نصب چراغ خطی توکار لبه‌دار : چراغ خطی توکار لبه‌دار قابلیت نصب  بر روی سقف و دیوارهای کاذب را دارند. نصب این چراغ‌ها به دلیل این‌که برای نصب بر روی زیرساخت‌های کنافی تهیه شده‌اند، به زیرسازی نیاز دارد؛ اما در صورت نبود زیرسازی نیز می‌توان کناف را برش داده و با استفاده از تجهیزاتی نظیر کلیپس ، آن را بر روی پنل، نصب کرد. درصورتی‌که زیرسازی موردنیاز وجود داشته باشد، می‌توان پروفیل آلومینیومی آن را به‌راحتی داخل کناف قرار داد.

نحوه نصب چراغ خطی توکار بدون لبه : برای نصب چراغ خطی توکار بدون لبه می‌توان آن را با استفاده از پیچ به سقف کاذب وصل نمود. برای نصب آن‌ها باید منبع تغذیه نور، نوارهای ال ای دی خطی و دیفیوزر در داخل این پروفیل تعبیه شوند.

مزایای چراغ خطی توکار

نتیجه

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد می‌توان گفت خرید چراغ‌های خطی از نوع توکار می‌تواند بهترین گزینه برای اجرای نورپردازی زیبا در مکان‌های مختلف باشد. این محصولات دارای کیفیت و کارایی عالی بوده و قابلیت اجرا در مکان‌های مختلف و قسمت‌های مختلف سازه‌ها را دارند. قیمت چراغ خطی توکار نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، بسیار مناسب بوده و برای خریداران، صرفه اقتصادی دارد. نکته ی دیگری که بهتر است در پایان این مطلب اضافه کنیم این است که بسیاری از انواع چراغ های سقفی از برند های معتبر دنیا از جمله Iguzzini   و … می باشد

جستجو

آخرین مقالات نورا لایتینگ

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.