نورپردازی نمایشگاه ماشین با سه چراغ پرکاربرد

توجه به شیوه‌های مختلف طراحی نورپردازی نمایشگاه ماشین از جمله فاکتورهای بسیار مهم در روند دیزاین و ایجاد دکوراسیون مناسب است. از آنجایی که نمایشگاه ماشین بسته به ابعاد، نیاز به روشنایی و جلوه‌گری بیشتر برای خودروها پیدا می‌کند، اغلب توصیه می‌شود تا نورپردازی مناسب با توجه به زاویه و نوع سیستم نوری مورد استفاده، فضاهای اختصاصی برای ماشین‌های مختلف در نظر گرفته شود. نور همواره نقش ویژه‌ و تعیین کننده‌ای در ایجاد جلوه متفاوت از یک محصول دارد. به همین دلیل نماشگاه‌ها، به طور انحصاری از سبک‌های پردازش نوری متفاوتی برخوردار هستند.

زاویه نور، رنگ آن، تعداد و محل قرارگیری منبع نور، از جمله عواملی هستند که می‌توانند سبب نماش بهتر ماشین‌ها شده و جلوه لوکس‌‌تری به نمایشگاه و خودروهای داخل آن بدهند. این موارد در روند ارائه مشاوره نورپردازی لحاظ می‌شوند تا نتیجه بهتری را از طراحی روشنایی حاصل کنند. از این رو در ادامه قصد داریم به منظور آشنایی شما با دلایل نورپردازی نمایشگاه ماشین و انواع سبک‌های مناسب نورپردازی، به ارائه توضیحات بیشتری در این زمینه بپردازیم.

تاثیر نورپردازی در نمایش خودروها

از آنجایی که امروزه خودروهای لوکس با طراحی ظریف و توجه به جزئیات بدنه ساخته می‌شوند، لازم است چشم بیننده به مسیری از شیارها سوق پیدا کند تا امکان تحلیل بهتر بدنه فراهم آورده شود. از این رو نور و نحوه پارک خودرو، عوامل اصلی برای تعریف امکانات نمایشی هستند.

از دیگر دلایلی که برای نورپردازی می‌توان مورد بررسی قرار داد، ایجاد دکوراسیون لوکس و مناسب برای یک نمایشگاه اتومبیل است. از آنجایی اغلب در فضای نمایشگاهی، از هر گونه تزیینات و به کارگیری دکورهای شلوغ خودداری می‌شود، باید گفت نورپردازی به تنها فاکتور تزئینی تبدیل خواهد شد. در نتیجه انتخاب محل مناسب برای قرارگیری منبع نور، نه تنها در نمایش دقیق خودرو موثر خواهد بود؛ بلکه می‌تواند سبب ایجاد فضای مناسب جهت قرارگیری خودروها شود.

دلیل خودداری از تزئینات و دکورسازی هم مربوط به ایجاد فضای مناسب برای نمایش محصول هدف یا همان خودرو است. به همین سبب حتی رنگ دیوارهای یک نمایشگاه، از رنگ‌های خنثی بوده تا تاثیری در نمایش رنگ خودرو نداشته باشد و حواس را پرت نکند.

تاثیر نورپردازی در نمایش خودروها

تاثیر نورپردازی در نمایش خودروها

سه چراغ پرکاربرد در نورپردازی نمایشگاه ماشین

با توجه به اهمیت و تاثیری که نورپردازی درست و اصولی در نمایش خودروهای نمایشگاه ایجاد می‌کند، منابع نوری به خصوصی در این راستا تعریف می‌شود. نورپردازی دیتیلینگ یک سبک قابل توجه برای نورپردازی در نمايشگاه‌های اتومبیل است که با هدف نمایش جزئیات در بهترین حالت، تمامی ساختار بدنه و ویژگی‌های آن را نمایان می‌کند. استفاده از نورپردازی به این سبک، می‌تواند به وسیله منبع‌های ویژه‌ای صورت گرفته و با استفاده از سیستم نورپردازی قوی، نتیجه دلخواه را حاصل کند. در ادامه برخی از انواع منبع‌های کاربردی برای نورپردازی نمایشگاه، مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است :

1) استفاده چراغ‌ سقفی در نورپردازی نمایشگاه خودرو

قطعا یکی از آشناترین انواع چراغ در هر مجموعه‌ای، چراغ‌های سقفی هستند که عموما با هدف تنظیم نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. چراغ‌های سقفی ال ای دی، اغلب در انواعی انتخاب می‌شوند که تداعی کننده نور طبیعی باشند. به همین دلیل حدود 5000 تا 6000 کلوین هستند. این میزان دمای متعادل و روبه خنکی (Cool) دارد تا به بهتر دیده شدن ماشین‌ها کمک کند.

توجه داشته باشید که به کارگیری چراغ سقفی ، چندان با هدف نمایش جزئیات صورت نمی‌گیرد و عموما می‌تواند محیط را روشن کند. به علاوه ناگفته نماند که دمای نور حتی در خصوص رنگ دیوار هم مطرح می‌شود. در واقع با توجه به اینکه دیوارهای یک نمایشگاه دارای رنگ‌های خنثی است، باید بین میزان روشنایی رنگ دیوار و تعداد چراغ‌های سقفی، تناسب را حفظ کنید.

2) استفاده چراغ‌ خطی در نورپردازی نمایشگاه ماشین

به منظور نورپردازی دیتیلینگ، چراغ‌های خطی، از جمله دیگر نمونه‌هایی هستند که می‌توانند عملکرد ایده‌آلی داشته باشند. این نوع چراغ ال ای دی، به سبب نحوه نصب و ساختاری که دارد، تحت عنوان چراغ خطی مورد معرفی قرار می‌گیرد. این نوع ؛ چراغ نور را به طور مستقیم به بدنه می‌تابد و در نتیجه می‌تواند بهتر تمامی جزئیات ساختاری را نمایان کند.

در نتیجه افراد به منظور اصلاح رنگ و نمایش دقیق ساختار بدنه خودرو، از این نوع چراغ بهره می‌گیرند. نصب چراغ‌های خطی می‌تواند به صورت U شکل باشد. توجه داشته باشید که سایه‌ای در مسیر تابش چراغ خطی وجود نداشته باشد تا اختلالی ایجاد نشود.

چراغ خطی در نورپردازی نمایشگاه ماشین

چراغ خطی در نورپردازی نمایشگاه ماشین

3) استفاده از صفحه کشسان در نورپردازی نمایشگاه خودرو

نورپردازی نمایشگاه ماشین با صفحه کشسان یک روش خلاقانه و جذاب برای جلب توجه مشتریان و افزایش جذابیت نمایشگاه ماشین است. با استفاده از سقف کشسان، می‌توانید نورپردازی‌های منحصر به فرد و بصری را برای نمایشگاه خود طراحی کنید و فضایی جذاب و فوق‌العاده برای نمایش محصولات خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، با استفاده از سقف کشسان، می‌توان فضای نمایشگاه ماشین را به یک مکان جذاب و فوق‌العاده تبدیل کرده و فروش را افزایش داد این روش به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از نورپردازی، محصولات خود را به شکل بی‌نظیر و حرفه‌ای به نمایش بگذارید و تاثیر گذاری بیشتری بر روی مشتریان خود داشته باشید. بنابراین، نورپردازی نمایشگاه ماشین با سقف کشسان یک روش موثر و جذاب برای بهبود تجربه مشتریان و افزایش فروش است که قطعاً به رشد و پیشرفت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

نورپردازی صفحه کشسان در نمایشگاه ماشین

نورپردازی صفحه کشسان در نمایشگاه ماشین

سه اصل مهم در طراحی نورپردازی نمایشگاه خودرو

با توجه به اهمیت و نقش طراحی نورپردازی در نمايشگاه‌های اتومبیل و تنوعی که در ساختار سیستم‌های نوری و چراغ‌ها مطرح شده، لازم است فاکتورهای ویژه‌ای را در روند انتخاب گزینه مناسب در نظر بگیرید. در ادامه این پارامترها به طور کلی مورد بحث قرار گرفته شده است :

  1.  در وهله اول لازم است مساحت و نیز ارتفاع نمایشگاه را در نظر داشته باشید. هر چه فضای نمایشگاهی بزرگ‌تر باشد، به همان میزان نیاز به استفاده از چراغ‌ها و سیستم‌های نوری با قدرت و تعداد بیشتر نیاز خواهد بود.
  2.  در رابطه با ارتفاع، نوع چراغ می‌تواند تاثیرگذار باشد. همانطور که گفته شد، برای نورپردازی گاراژها و نمایشگاه‌هایی با سقف بلند، بهترین گزینه چراغ‌هایی هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع برای آن‌ها تعریف شده باشد.
  3.  رنگ دیوار نمایشگاه در صورتی که بیش از حد تیره باشد، طبیعتا منبع نوری قوی‌تری نیاز خواهد بود. در غیر این صورت برای نمایشگاه‌هایی با دیوارهای روشن، می‌توان از چراغ‌های کمتر بهره گرفت.
طراحی نورپردازی نمایشگاه ماشین

طراحی نورپردازی نمایشگاه ماشین

سخن پایانی

به طور کلی اگر شما هم به دنبال انتخاب چراغ مناسب برای نورپردازی نمایشگاه ماشین هستید، می‌توانید با توجه به فاکتورهای مطرح و نیز تنوعی که در سیستم‌ها و منابع نوری مطرح می‌شود، گزینه دلخواه خود را انتخاب نمایید. از آنجایی که نورپردازی فکر شده و اصولی می‌تواند با نمایش بهتر خودروها روی نظر مخاطب یا همان مشتری شما تاثیر بگذارد، بهتر است از انتخاب درست و هوشمندانه برای خرید چراغ و ایجاد نورپردازی غافل نشوید. از این رو بهره‌گیری از عملکرد پروژه‌های نورپردازی نورا در زمینه طراحی روشنایی گالری ماشین، کمک بسیاری در دستیابی به بهترین نتیجه خواهد کرد.

جستجو

آخرین مقالات نورا لایتینگ

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.