5 ایده خلاقانه برای روشنایی کافه و رستوران 2024

آیا شما می توانید در محیطی با نورپردازی نامناسب غذا میل کنید؟ احتمالا احساس خوشایندی از بودن در آن فضا نخواهید داشت و شاید دیگر غذا به نظرتان خوشمزه و خوشرنگ نیاید و این دلایل باعث می شود که میل کمتری به غذا داشته باشید. ما با اطمینان کامل می گوییم که دلیل این بی اشتهایی شما نورپردازی و روشنایی فضا است چرا که مقدار غذایی که فرد میل می‌کند مستقیماً به قدرت نور اتاق بستگی دارد و نورپردازی به طور واضح بر اشتهای افراد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هر چه نور اتاق بیشتر باشد ؛ اشتها کمتر می شود و بالعکس هرچه اتاق تاریک تر باشد فرد می تواند غذای بیشتری میل کند. نورپردازی و روشنایی در کافه و رستوران ها تاثیر زیادی در جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری دائمی دارد چرا که با دکوراسیون و نورپردازی درست برای رستوران ؛ حس خوب و آرامش را به مشتری القا می کنید که همین امر باعث افزایش رونق کسب و کارتان خواهد شد.

رستورانی که فضای خانوادگی با محیطی گرم و صمیمی دارد باید کل سالنش از نور کافی بهره‌مند باشد و چراغ ها در کل فضا پخش شوند. اگر نورپردازی ؛ درست انجام نشود و مثلا قسمتی از فضا تاریک بماند مطمئن باشید از آرامش محیط کاسته خواهد شد و مشتری ناخودآگاه به ترک محیط ترغیب خواهد شد و این چیزی نیست که شما بخواهید … پیشنهاد ما نصب چراغ خطی با طول های زیاد یا چراغ خطی منحنی با ابعاد بزرگ است. چرا که هم از تعداد کمتری چراغ استفاده شده و هم به زیبایی فضا اضافه می‌شود و این زیبایی باعث جلب توجه مشتریان شما خواهد شد

1- نصب چراغ خطی روکار و آویز برای روشنایی کافه و رستوران 2024

در واقع یکی از روش های نورپردازی کافه و رستوران استفاده از چند منبع نوری با ترکیب نور نچرال کنار نور آفتابی است که هم جلوه‌ی بهتری به فضا داده و هم حس بهتری به افراد منتقل می کند.
چراغ‌های خطی روکار و آویز یا مستقیما روی سقف نصب نشده یا به وسیله‌ی سیم از سقف آویزان می‌شوند و عموما بالای پیشخوان ، بالای میزهای محل میزبان و میهمان قرار گرفته و روشنایی لازم را برای مشتری هنگام خواندن منو و غذا خوردن فراهم می‌کنند. پس با خرید چراغ خطی روکار و آویز می توانید بهترین طراحی نور را در این فضا داشته باشید.
چراغ خطی روکار و آویز برای روشنایی کافه و رستوران 2024

چراغ خطی روکار و آویز برای روشنایی کافه و رستوران 2024

2- استفاده از نورهای مخفی

 یکی از بهترین ایده ها برای روشنایی کافه و رستوران 2024 استفاده از نورهای مخفی است . این نورها با تابش محو و غیرمستقیم، فضایی دلپذیر در محیط کافه ایجاد می کنند. نور مخفی معمولاً در سقف ، دیوارها یا زیر میزها ا استفاه از منبع نوری LED نصب می‌شوند و به طور غیرمستقیم نور را به مکان‌های مشخصی انتقال می‌دهند.

یکی از مزایای استفاده از نورهای مخفی در کافه و رستوران‌ها آرامشی است که به محیط القا می‌کنند. این نحوه‌ی روشنایی می‌تواند جزئی از دکوراسیون باشد و به تاکید بر فضاهای خاص کمک کند. همچنین ، امکان تغییر رنگ نور و تنظیمات مختلف روشنایی، این امکان را فراهم می‌کند تا محیط را بر اساس سلیقه مشتریان تغییر داد. در نتیجه ، نورهای مخفی به ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد در کافه و رستوران‌ها کمک می‌کنند و می‌توانند مشتریان را جذب کرده و تجربه تازه‌ای ارائه دهند.

نور مخفی در روشنایی کافه و رستوران 2024

نور مخفی در روشنایی کافه و رستوران 2024

3- نورپردازی مدرن (چراغ کمربندی BELTI) در روشنایی کافه و رستوران 2024

استفاده از روشنایی مدرن برای نورپردازی کافه و رستوران‌ 2024 بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. و استفاده از منابع روشنایی مانند چراغ‌های خطی و سقفی به تنهایی دیگر ترند نیستند. یکی از مهم‌ترین و به‌روزترین چراغ‌های که این روزها  ؛ چراغ کمربندی یا تسمه‌ای BELTI است. یک انتخاب زیبا و شیک جهت ایجاد فضایی مدرن و لوکس است. این چراغ مدرن با طراحی ساده و استفاده ازچندین منبع نوری به طور همزمان به خوبی می توانند خود را در محیط‌ کافه و رستوران با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی وفق دهند. متریال اصلی این چراغ همان کمرند پارچه‌ای است که با عبور سیم مسی از آن ولتاژ را به چراغ ها منتقل می کند. طراحی‌های هنری و خلاقانه چراغ BELTI با وجود مدرن بودن آن به فضای داخلی اصالت و زیبایی اضافه می‌کند. نصب این چراغ می‌تواند به تجربه‌ای تازه‌ برای مشتریان در کافه و رستوران‌ها تبدیل شود و به جذب مشتریان بیشتر و ایجاد فضاهای زیبا و مدرن کمک کنند.

چراغ مدرن در روشنایی کافه و رستوران 2024

چراغ مدرن در روشنایی کافه و رستوران 2024

4- کنترل نوردهی و دیمر پذیری در روشنایی کافه و رستوران 2024

کنترل نوردهی و دیمر پذیری در روشنایی کافه و رستوران 2024 ابزار بسیار مهمی است که به مدیران و صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا نور را بر اساس محیط و نیازهای مشتریان تنظیم کنند. این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند که روایت‌های نوری مختلفی ایجاد کنید و جلب توجه مشتریان را در هر لحظه به خود جلب کنید.

با استفاده از دیمرها، می‌توانید نور را تنظیم کرده و انطباق آن با محیط را به دست آورید. برای مثال ، در ساعات شبانه و در موقعیت‌های کم نور، می‌توانید نور را کاهش داده و اتمسفر رمانتیکی ایجاد کنید، در حالی که در روزهای پر روشنایی و تاکید بر انرژی، می‌توانید نور را به حداکثر برسانید.

همچنین، کنترل نور به ایجاد تغییرات در موقعیت‌های خاص می‌تواند کمک کند. می‌توانید نور را برای رویدادهای خاصی مانند جشن‌ها یا جشنواره‌ها تغییر دهید و فضا را به سبک و تم مورد نظر تنظیم کنید. از این روش‌ها به عنوان ابزاری برای جذب مشتریان بیشتر و ارائه تجربه منحصر به فرد تر و جذاب‌تر در کافه و رستوران‌ها بهره‌برداری کنید.

5- توجه به سبک در روشنایی کافه و رستوران 2024

سبک کافه رستوران در انتخاب روش روشنایی کافه و رستوران 2024 اهمیت زیادی دارد و در حقیقت روشنایی کافه و رستوران  باید متناسب با سبک رستوران باشد. به طور کلی طراحی دکوراسیون و نورپردازی یک کافه باید با فضای کافه هماهنگی داشته باشد. مثلاً در کافه رستوران هایی به سبک سنتی، نباید از المان های  مدرن مانند چراغ BELTI استفاده کنید؛ چون فضاهای سنتی به نور بیشتری نیاز دارند و حتی چراغ‌هایی که استفاده می‌شوند نیز کاملا متفاوت هستند. در صورتی که کافه رستوران شما به سبک مدرن است ، بهتر است از چراغ های خطی و نورهای مخفی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه و گرفتن وقت جهت مشاوره نورپردازی و روشنایی با متخصصان ما در ارتباط باشید

در روشنایی کافه و رستوران 2024 به چه نکاتی باید توجه شود؟

در روشنایی کافه و رستوران 2024 باید به کمک رنگ‌ها ، نورهای ملایم و قابل تنظیم ، اتمسفر مناسبی در کافه رستوران ایجاد کرد تا حس راحتی به مشتریان منتقل شود. استفاده از ترکیب نور و سایه‌ ، عمق و ابعاد در فضا ایجاد می‌کند. نورهای مستقیم و محدود می‌توانند جزئیات روی میزها را برجسته کنند، در حالی که نورهای غیرمستقیم و ملایم، اتمسفر کلی را به سمت استراحت و راحتی می‌کشانند.

در طول روز، تغییرات نور طبیعی را در نظر بگیرید و با استفاده از سیستم‌های نورپردازی قابل تنظیم، نور مطلوب را در هر زمان فراهم کنید تا تجربه مشتری در طول روز را بهبود ببخشید. همچنین در نظر داشته باشید که نورپردازی باید با صرفه‌جویی در انرژی صورت گیرد. استفاده از چراغ سقفی با روشنایی‌های LED باعث کاهش هزینه‌های انرژی و حفظ محیط زیست خواهد شد. در انتخاب و طراحی روشنایی ، به عوامل فوق توجه کرده تا فضای دلنشین و جذابی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

هزینه روشنایی کافه و رستوران 2024

روشنایی کافه و رستوران نیازمند توجه به جزئیات نسبت به روشنایی دیگر فضاها می‌باشد. چرا که رستوران‌ها متناسب با سبکشان باید دارای روشنایی ملایم و جذاب و یا استفاده از رنگ نورهای جیغ و تند دارد باشد. هرکدام از این کارها ناخودآگاه یک انرژی مثبت در فضا ایجاد خواهد کرد که باعث افزایش اشتهای مشتری می‌شود. پس مشتری ترغیب می‌شود که برای بار دوم به این مکان مراجعه کند. بنابراین قیمت و هزینه روشنایی کافه و رستوران متناسب با نوع نورپردازی و روشنایی متفاوت خواهد بود.

نتیجه :

ما در مجموعه مهندسی روشنایی نورا در تلاشیم روش‌های مدرن نورپردازی و روشنایی که در سال 2024 ترند شده‌اند اجرا کرده و در عین حال اصالت و زیبایی طرح را حفظ کنیم، یک کافه و رستوران زیبا با نورپردازی فوق‌العاده برای مشتریان خود راه اندازی کنیم. پس به صورت کلی باید در هنگام روشنایی به مشتریان و سبک کافه یا رستوران توجه کرد تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. تیم مهندسی روشنایی نورا با سالها تجربه در زمینه طراحی و مشاوره نورپردازی همواره کنار شما عزیزان خواهد بود

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.